Hemma från Spanien

Med två 4-dagars ägg i magen. Jag visste inte ens att man satte in ägg som som var odlade i fyra dagar, jag trodde alltid det rörde sig om två, tre eller fem. Men tydligen inte – idag är det en vecka sedan de sattes in och dag 11 ska vi testa…

Jag mår bra nu, men när vi var nere i Spanien kände jag starkt av medicineringen, särskilt när jag började även med progesteronet, Lutinus. Det är mycket starkare doser ordinerade från den här privata kliniken än vad jag är van vid från landstinget i Sverige. 6 mg Progynon per dag och 600 mg Lutinus, vilket gjorde att jag kände mig som en ballong första dagen och blev trött och fick gå och lägga mig vid halvåttatiden på kvällen. Sedan har jag nog anpassat mig till medicineringen, det funkar bra nu.

I måndags och tisdags fick jag en liten rosa nyans på min Lutinusapplikator och i onsdags ökade den till en ljust röd flytning och jag tappade modet, humöret flög all världens väg. Sedan igår är dock blödningen helt borta och jag tänker att det kanske var en vidhäftningsblödning (nidationsblödning) ändå, trots att det kanske var lite sent för det. Som jag förstår det ska den komma vid infästningen när det befruktade ägget är ca 7 dagar gammalt.

Jag ska skriva mer om kliniken i Spanien senare och våra upplevelser där och att vi har ett antal ägg i frysen. Men nu är jag bara glad att kunna skriva här igen, har saknat det oerhört, men inspirationen har inte funnits där. Och jag har saknat er. Att kunna resonera kring alla ställningstaganden, all oro, funderingar, svåra beslut och valmöjligheter tillsammans med er är så oerhört mycket värt. Ni är bäst.

Explore posts in the same categories: tankar

Etiketter: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

19 kommentarer på “Hemma från Spanien”

  1. MDB Says:

    Åh, vad kul att höra!

    Håller tummarna så hårt så hårt. Hoppas att det var en liten nidblödning som du fick.

    • tovalisa Says:

      Tack snälla. Tänkte höra en sak med dig. Jag har för mig att du testade tidigt med negativt resultat vid båda dina ivf-graviditeter? Var det dag nio? Tio? Och det har kanske också betydelse hur många dagar äggen var vid ET tänker jag? Jag testade idag..

      • MDB Says:

        Åh förlåt så mycket att jag missat att svara. Har varit inne och kollat flera gånger om du skrivit något mer men missat att se att du kommenterat på min kommentar.

        Nu kanske det är lite sent, men ja, det stämmer att jag testat negativt först för att sen få positivt. Negativt på dag 9 och 10 och sedan positivt på dag 13.

        Förstår att du testade negativt, och hoppas med hela mitt hjärta att det slog om till positivt sedan. Har tänkt mycket på dig och varit inne här många gånger för att se hur det går.

        Stor kram!

  2. Johanna Says:

    Hej!

    Såg först nu att det fanns ett inlägg här att läsa. Vad bra att det finns fler i frysen och att ni äntligen är igång!

    Hur har det gått? Vid det här laget antar jag att du vet. Jag hoppas oändligt mycket för dig som du vet.

    (Vid ÄD-graviditeter testar folk ofta positivt lite senare än vid färsk-IVF enligt min helt ovetenskapliga spaning. Jag gissar att det kan bero på att man inte har ägglossningssprutan, superhöga LH-nivåer m.m. Det gör att det går att ha negativa resultat fram tills att ägget är 14 dagar från befruktningen utan att det är något som säger så mycket. Med ett fyradagars innebär det att man har ett resultat som sannolikt inte ändras på dag 11, men inte innan. För 2-dagars blir det 2 ruvardagar mer och för 5-dagars en mindre. Där är alltså din klinik rimligare än de svenska klinikerna, som håller på och lägger till en massa extradagar för att folk inte ska testa för tidigt och bli ledsna över tidiga mf.

    Sen spelar modellen på test också en hel del roll. CB digital kan t.ex. vara negativ även efter 14 dpo.)

  3. Mette Says:

    Honey! Så fint att här fanns lite inlägg även om de nu är ett tag sen – jag har saknat din blogg! ❤ ❤ ❤

  4. Johanna Says:

    Jag tassar in här med jämna mellanrum. Och undrar hur du har det och hur det gått. ❤

  5. Ullis Says:

    Här är en till som undrar hur det gick och hur ni har det. Vi gav upp med våra egna försök för flera år sedan och valde adoption istället . Nu på lördag är det exakt ett år sedan vi träffade vår underbara dotter för första gången <3. Jag hoppas att det gått lika bra för er också!

  6. Josefin Says:

    Kikar också in här nu som då för att se om det kommit någon uppdatering. Hoppas att allt är bra med dig!

  7. linked site Says:

    linked site

    Hemma från Spanien | Tovalisa

  8. read Says:

    read

    Hemma från Spanien | Tovalisa


  9. helicopter parenting benefits

    Hemma från Spanien | Tovalisa


  10. Baby Gate W Cat Door

    Hemma från Spanien | Tovalisa


  11. click the following page

    Hemma från Spanien | Tovalisa


  12. Read the Full Report

    Hemma från Spanien | Tovalisa


  13. visit this link

    Hemma från Spanien | Tovalisa


  14. Regɑrdless, wonderful views of Alcatraz and also Golden Gate Link make vacation wrth this.

    much less


  15. Strengthen strong routines in your children early.


  16. This will make both you and your bunny very happy.


Kommentera

